שאלות ותשובות אלו נותנות מענה לבעיות מעשיות שונות בהן נתקלים האנשים העוסקים ברישוי עסקים, הן בעלי העסקים והן נציגי הרשויות השונים, בעיות שטרם ניתן להן מענה בפסיקה או בחקיקה.
מכאן חשיבות מאגר המידע המובא בעמוד זה במלואו.
נשאלנו מספר שאלות ביחס לפרקטיקה הנוהגת ביחס ל"אישור הנדסה" לשם קבלת רישיון עסק. נבקש לציין כי בכול רשות מקומית הדברים מתנהלים באופן שונה מעט, אך קיימים כמה כללי בסיס אשר יהיו רלוונטיים לכל הרשויות.
מאמר זה עודכן ביום 23.10.18 בעקבות תיקון 34 לחוק רישוי עסקים
במעדניות ומרכולים רבים, מצוי מדור בו ניתן לרכוש נקניקים או גבינות הנפרסים במקום לנגד עיני הלקוח.
נשאלנו האם הליך זה ייחשב ל"טיפול במזון" כמשמעותו בצו.
נציין כי מרכול ללא "טיפול במזון"- טעון רישוי לפי פריט 4.7 ב, ואילו מרכול הכולל "טיפול במזון" טעון רישוי לפי פריט 4.7 ד.
להמשיך לקרוא
בפרק ג' לחוק ההגנה על בריאות הציבור משנת 2015, נקבעו ההוראות הנוגעות לייצור מזון ולקבלת רישיון יצרן. משמעות הוראות אלו, בין היתר היא, כי לא ניתן לתת "רישיון עסק" לעסק המייצר מזון, מבלי שיש בידיו רישיון יצרן.
נשאלנו מהו תוקפם של רישיונות יצרן מזון, שהונפקו טרם כניסת החוק לתוקף, וזאת לצורך מתן רישיון עסק.
להמשיך לקרוא
מעבר לסמכות להוציא צו סגירה מנהלי לפי סעיף 20 לחוק רישוי עסקים, קיימת חקיקה נוספת המסמיכה את אותם בעלי תפקידים להוציא צווי סגירה מנהליים. במאמר להלן נעמוד על הוראות חלק מחוקים אלו ועל הכללים שנקבעו בהם להוצאת הצו.
להמשיך לקרוא
"בית אבות" הינו עסק טעון רישיון על פי פריט 7.1 ג לצו, ואילו "דיור מוגן" אינו טעון רישיון עסק כי אם רישוי של משרד הרווחה. נשאלנו מה ההבדל בין שני המונחים.
המאמר עודכן ביום 11.11.22
להמשיך לקרוא