סמכות בתי משפט לעניינים מנהליים לדיון ברישוי עסקים

בסעיף 7 לתוספת הראשונה לחוק בתי המשפט לעניינים מנהליים, נקבעה סמכות בית המשפט לעניינים מנהליים לדון בנושאים הקשורים לרישוי עסקים וכך נכתב :
"7. רישוי עסקים – עניני מתן רשיון או ביטול רשיון, היתר זמני, היתר מזורז או אישור לעסק טעון רישוי, לרבות קביעת תנאים לפי חוק רישוי עסקים, תשכ"ח-1968."

בפסק דין אמון (מחוזי, יולי 22), נקבע כי מכוח סעיף 7 האמור ניתן לעתור רק נגד הגוף האמון על מתן ריישון עסק , דהיינו רשות הרישוי. 

באותו מקרה הוגשה עתירה מנהלית כנגד המשטרה ובית המשפט דחה את העתירה בשל העדר סמכות.

בשולי פסק הדין- נבקש לציין כי במסגרת תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משנת 2018, הוקנתה סמכות לנותני אישור לעסק ספציפי לבטל רישיון עסק (סעיף 7ג(ב)(2) לחוק).

ככל שיבוטל רישיון על ידי נותן אישור- ניתן יהיה להגיש עתירה מנהלית בעניין ביטול הרישיון כנגד אותו נותן אישור. 

 

ניתן להגיש עתירה מנהלית, מכוח חוק בתי משפט לעניינים מנהליים, בנושא רישוי עסקים רק נגד הגוף האמון על מתן רישיון העסק – רשות הרישוי.

חקיקה: 
חוק בתי משפט לעניינים מנהליים, תש"ס- 2000
פסיקה: 
עתמ (חי') 34758-07-22 מוחמד אמון נ. מדינת ישראל (פורסם בנבו, 19.7.2022)
עתמ (חי') 34758-07-22 מוחמד אמון נ. מדינת ישראל (פורסם בנבו, 18.7.2022)

 

לקבלת עדכונים דרך קבוצת הפייסבוק: הקבוצה ‏רישוי עסקים חוק, הלכה ומעשה‏
ליצירת קשר: info@buslic.co.il
כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד. אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי עו"ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד.
שושי יוסקוביץ' ,עו"ד
Buslic Site © Shoshi Joskowicz