דוח הערכת השפעות רגולציה- רישוי דיפרנציאלי

ב 18.1.2018 פורסם דו"ח, של האגף לטיוב רגולציה במשרד ראש הממשלה, הדן בהערכת השפעות הרגולציה (RIA) של חקיקת מסלולי הרישוי הדיפרנציאליים.

דו"ח זה היווה את הבסיס להצעת החוק ל"רישוי הדיפרנציאלי", שבעקבותיה חוקק תיקון 34 לחוק הקובע את מסלולי הרישוי האמורים.

בפרק "הגדרת הבעיה" בדו"ח נכתב כי מורכבות הליך הרישוי נובעת מריבוי גורמי הממשל, השונות הגדולה בין סוגי העסקים ומאפייני העסק הפרטניים, מורכבות הליך הרישוי בפרט בנוגע לתפקידה של הרשות המקומית אל מול נותני האישור ומורכבות היחס בין הדרישות הרגולטוריות של חוק רישוי עסקים והדרישות הרגולטוריות מתוקף חוקים אחרים. (עמודים 5-6 לדו"ח)

בלב הרפורמה שהוצעה עמדה התפיסה שחוק רישוי עסקים הוא כלי שתכליתו אינה רק להגן על אינטרסים ציבוריים, אלא גם להיות בסיס נורמטיבי שיאפשר פעילות כלכלית ויעודד פתיחת עסקים.

לאור עמדה זו נקבע כי עקרונות הרפורמה הם: דיפרנציאליות בין סוגי העסקים לפי רמת הסיכון הנובעת מהם, העברת האחריות לבעל העסק המהווה את הבסיס להסתמכות על תצהירים בדבר עמידת בעל העסק בדרישות, אחריות הרשות המנהלית באמצעות הגדרת לוחות זמנים מחייבים, הגברת ההרתעה והאכיפה וקביעת כללים לאופן הממשק בין הפקח לבעל העסק. 

מצ"ב העתק הדו"ח המלא- דוח הערכת השפעות רגולציה – מסלולי רישוי דיפרנציאליים

לציטוט המאמר:
שושי יוסקוביץ', עו"ד, דוח הערכת השפעות רגולציה- רישוי דיפרנציאלי ,26/03/2024, https://www.buslic.co.il/2024/03/26/doch_regulazia/

לקבלת עדכונים דרך קבוצת הפייסבוק: הקבוצה ‏רישוי עסקים חוק, הלכה ומעשה‏
ליצירת קשר: info@buslic.co.il
כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד. אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי עו"ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד.
שושי יוסקוביץ' ,עו"ד
Buslic Site © Shoshi Joskowicz