תקן בטיחות למתקני שעשועים מתנפחים- פריט 7.10א

על מתקני שעשועים מתנפחים חל תקן בטיחות ת"י 5378.
על מנת לקבל את מפרט התקן יש לפנות למכון התקנים ולשלם את הסכום הנדרש על ידם. (ראה- תקן בטיחות למתקנים מתנפחים).
האחריות הממשלתית לעמידה בתנאי התקן אינה ברורה, ולמיטב ידיעתנו, אין כיום אף משרד ממשלתי הלוקח אחריות על תפעול מתקנים אלו או מכין תנאי מפרט אחיד לשם עמידתם בתנאי חוק רישוי עסקים.
לאור האמור לעיל, נראה כי בעל עסק המבקש לקבל רישיון להפעלת מתקן שעשועים מתנפח ימציא לרשות הרישוי אישור מהנדס בטיחות כי הוא עומד בדרישות התקן הישראלי האמור.

בתקן מפורטות בין היתר דרישות לפתחי כניסה ויציאה, כך שתתאפשר גישת מבוגרים כדי לסייע למשתמשים בעת הצורך, דרישות עבור מבנה המתקן על מנת שלא ילכדו בו איברי גוף או בגדים, דרישות לעיגון המתקן לקרקע כדי להבטיח את יציבותו, דרישות לקירות בלימה גבוהים על מנת למנוע נפילות ודרישות למיקום המתקן על מנת לוודא הגנה מפני סכנות כגון כבלי חשמל. בנוסף מפורטים בתקן חומרי הגלם הנדרשים.
האמור לעיל מהווה נקודות ציון בלבד ואינו משקף את פירוט התקן המלא.

לקבלת עדכונים דרך קבוצת הפייסבוק: הקבוצה ‏רישוי עסקים חוק, הלכה ומעשה‏
ליצירת קשר: info@buslic.co.il
כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד. אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי עו"ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד.
שושי יוסקוביץ' ,עו"ד
Buslic Site © Shoshi Joskowicz